Jak ładować - wymieniać akumulator w oc1 TDI.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • maly96
    Classic
    • 2011
    • 3

    Jak ładować - wymieniać akumulator w oc1 TDI.

    może nad czymś takim się zastanowić np. http://e-bmx.pl/opis/699404/przedluz...ri-a-head.html
  • piotrekk78
    Drive
    • 2010
    • 40

    #2
    Jak ładować - wymieniać akumulator w oc1 TDI.

    Przyszły pierwsze przymrozki, co za tym idzie akumulator daje o sobie znać.
    Już poprzedni właściciel nadmienił mi przy zakupie, że przed zimą będą problemy i tak też się dzieje…

    Mam do szanownych kolegów pytania odnośnie akumulator w OC1 z silnikiem TDI
    1. Czy można ładować aku prostownikiem bez odłączania napięcia z auta?
    2. Jak zdemontować ten pieroński plastik z bezpiecznikami, który jest przytwierdzony do górnej części akumulatora?
    3. Czy po odłączeniu akumulatora (ew, wymianie na nowy) nie trzeba będzie jechać do warsztatu na kasowania jakiś błędów? Boje się o te wszystkie ustrojstwa elektroniczne, imobilajzer, abs i inne…

    4. Którą klemę odłączamy jako pierwszą?
    5. Na obecnym starym nie widzę parametrów, więdz prosiłbym też o podanie jaką ma mieć pojemność i i nne parametry akumulator do TDI 110km

    Wszystkie inne porady dotyczące ładowania, wymiany, i najważniejsze tego pierońskiego plastiku bardzo mile widziane?

    Komentarz

    • tryton
      Elegance
      • 2008
      • 935

      #3
      Zamieszczone przez piotrekk78
      1. Czy można ładować aku prostownikiem bez odłączania napięcia z auta
      Można choć zalecają odłączyć
      Zamieszczone przez piotrekk78
      2. Jak zdemontować ten pieroński plastik z bezpiecznikami, który jest przytwierdzony do górnej części akumulatora
      Z boku masz takie zatrzaski naciskasz i całość podnosisz do góry
      Zamieszczone przez piotrekk78
      3. Czy po odłączeniu akumulatora (ew, wymianie na nowy) nie trzeba będzie jechać do warsztatu na kasowania jakiś błędów
      Nie trzeba będziesz musiał ustawić tylko zegarek
      Zamieszczone przez piotrekk78
      4. Którą klemę odłączamy jako pierwszą?
      minusową potem plusową podłączamy odwrotnie
      Zamieszczone przez piotrekk78
      5. Na obecnym starym nie widzę parametrów, więdz prosiłbym też o podanie jaką ma mieć pojemność i i nne parametry akumulator do TDI 110km
      jest taki temat koledzy polecają tam różne modele centry future ,varty

      [ Dodano: Sob 23 Paź, 10 20:16 ]

      Komentarz

      • jacog
        Rider
        • 2008
        • 420
        • Felicia I (6U1)

        #4
        Odłącza się najpierw minus - aby nie było zwarcia jakby się klucz opsnał przy klemie dodatniej.

        Dla bezpieczeństwa elektroniki w aucie aku odłaczyć przy ładowaniu (oczywiście tylko jedną klemę).

        Jak masz oryginalne radio to postaraj się o pin przed odłaczeniem aku bo poźniej będzie pytać.

        Komentarz

        • tryton
          Elegance
          • 2008
          • 935

          #5
          Zamieszczone przez jacog
          Odłącza się najpierw minus
          Dokładnie tak, przytrzymało mnie nieżle juz poprawione

          Komentarz

          • Jacek Wo.
            Ambiente
            • 2010
            • 221

            #6
            Zamieszczone przez jacog
            Odłącza się najpierw minus - aby nie było zwarcia jakby się klucz opsnał przy klemie dodatniej.

            Dla bezpieczeństwa elektroniki w aucie aku odłaczyć przy ładowaniu (oczywiście tylko jedną klemę).

            Jak masz oryginalne radio to postaraj się o pin przed odłaczeniem aku bo poźniej będzie pytać.
            Chyba, że ma się odpowiednią ładowarkę, która jest przewidziana do ładowania akumulatorów bez ich odłączania od instalacji samochodu, bezpiecznie dla elektroniki auta.

            Komentarz

            • piotrekk78
              Drive
              • 2010
              • 40

              #7
              Wielkie dzięki!
              Jeszcze tylko jedno małe pytanie, które mi uciekło.

              Czy da się sprawdzić akumulator jakimś przyżądem/testerem, takim który pokaże nam w jakim on jest stanie, czy jeszcze jest sens go ładować i się łudzić, że jeszcze coś z niego będzie.

              Czy coś takiego jest?

              Komentarz

              • mecholl
                L&K
                • 2008
                • 1006

                #8
                Zamieszczone przez jacog
                Jak masz oryginalne radio to postaraj się o pin przed odłaczeniem aku bo poźniej będzie pytać.
                nie wiem jak w O1 ale w O2 do ori radia nie potrzebny jest pin. raz zakodowane już pamięta.
                Nasze Auta http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=599169#599169



                Komentarz

                • rss
                  L&K
                  • 2009
                  • 1098

                  #9
                  Zamieszczone przez piotrekk78

                  Czy da się sprawdzić akumulator jakimś przyżądem/testerem, takim który pokaże nam w jakim on jest stanie, czy jeszcze jest sens go ładować i się łudzić, że jeszcze coś z niego będzie.

                  Czy coś takiego jest?
                  taki miernik pojemnosci i/lub pradu rozruchowego ma kazdy szanujacy sie sklep z akumulatorami. o warszatatach nie wspominam
                  kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
                  _________________________________________
                  Do sprzedania:
                  komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
                  zaciski do hamulcow 280mm.

                  Komentarz

                  Pracuję...